Time flies - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Babette Bookelaar - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Babette Bookelaar - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Babette

24 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

Hi Dutchies!

Long time no see! Hoe gaat het daar allemaal in het mooie lage lande? Ondertussen ben ik alweer 4 maanden in de UK! Time flies..
Ik kan niet anders zeggen dat ik volop geniet van mijn tijd hier. Waar vele van jullie denken aan graslanden vol schapen, grumpy oude opa'tjes, old fashion en vooral heel veel regen.. I love the UK! (Okee ze hebben wel wat schapen en het is hier soms wat oudbolliger en als het regent is het dweilen met de kraan open..).
Maar wat heeft de UK te bieden? Mensen zijn hier zo veel relaxter.. (Een agenda heb ik al weken niet meer open gehad!) De natuur is adembenemend mooi! Niemand kijkt hier op als je in je onesie boodschappen doet of in je panter onderbroek de pub in loopt (Why not?!). Salsa is hier hartstikke hip (Eindelijk mannen die wel durven te dansen!) En dan hebben we de British accents! (Everything sounds better with a British accent) Daarnaast is er niks chiller om na drukke werkweek in het weekend een hapje en drankje te doen in de pub! Werken? Ja ondanks alles heb ik de hele zomer doorgewerkt, zo'n 40 uur per week (Ik heb stiekem al jullie vakantie foto's met lichte jaloezie bekeken).


Begin Augustus was het moment toch echt daar. 25 jaar! (Serious?!) Aangezien ik elk jaar een BBQ houd wilde ik dit jaar de traditie voorzetten. (Jammer pa dat je niet de BBQ man kon zijn, volgend jaar weer!) Ik nodigde mensen van stage, salsa, de stad en mijn huisgenoten uit. Uiteindelijk kwam het merendeel ook echt! Wat een prachtige zonnige dag! Heerlijk eten (Ik had de hele dag al in de keuken gestaan.. Fooood!!) Goede muziek (Ja de muzikanten zijn hier niet te missen) en het belangrijkste leuke mensen! En ojaa wat drankjes. Helaas vond mijn huisgenoot het een goed idee om mij tequila kado te doen. (T Kill Ya) Ik heb in ieder geval bewezen dat Nederlanders een goed feestje kunnen bouwen! (Yes we can!) Ondanks de aanwezige kater de volgende dag, een van de beste verjaardagen ooit!

Eind Augustus gebeurde er iets heel speciaals! Annefleur kwam langs in Wales. Waaauuuwww! Ik was serieus zenuwachtig. Ik had de donderdag en vrijdag vrij gekregen, dus we hadden lekker een lang weekend. Het was heel vreemd om hier Nederlands te praten (Oooh myy god! You're here! Uuuuuh, je bent er!). We hebben vooral lekker gegeten (van tapas tot afternoon tea tot salades tot fish and chips) en verder rondgehangen in de stad, van de omgeving genoten, een dansje gedaan in de pub en gerelaxt. Je bent een bijzondere vriendin!

Helaas was het weer in Augustus niet ideaal voor veldwerk. Heel veel wind. En aangezien de vissersboot waar ik op werk zo'n 3 bij 1,5 meter was het niet verantwoord (De visser was zelf al een keer kopje onder geweest..). In de tussentijd heb ik geprobeerd te schrijven voor mijn onderzoek en heb ik ook andere geholpen met veldwerk of labwerk. September was top tot nu toe. Elke week 2 keer op zee geweest en de krabben en kreeften onderzocht. Daarnaast was er af en toe een mooie bijvangst! (Lovely! Verse zeebaars, garnalen en sint-jacobsschelpen hebben op het menu gestaan!) Naast het lege van de vallen heb ik ook een habitat analyse gedaan met een "flying-array". (De spierballen waren weer goed aangepakt). Nu mogen we gaan beginnen aan de data analyses.. (Yay... Not. Welkom Arc GIS en R haat liefde relatie).

De hele zomer heb ik bijna elke dag de wekker gezet om 6 uur s'ochtends om vervolgens op de fiets te springen naar de gym of om een rondje te gaan hardlopen met een wakker wordende zon! Voor het werk in het zweet werken. (Je bent een ochtend persoon of niet.. Yaaay!) Ik wilde begin September mee doen aan een 5 K wedstrijd.. (Helaas was ik net die week ziek. Helaas pindakaas.) Nu is er in Oktober een 10 K. Daar zijn we bij!

Verder heb ik de afgelopen tijd genoeg goodbye en birthday party's gehad. Allemaal geweldige momenten. Van lekkere etentjes tot jaaa Hollandse pindasaus! (Thanx Tom) Daarnaast heb ik de nodige gigs bezocht. Hier wordt vele male vaker live muziek verzorgd door opkomende artiesten en bands. (Awesome!) Kan niet anders zeggen, dit is vele male beter dan die herhalende top 40 muziek in het cafe!

Salsaaa! Ja ik ben nog steeds in de game.. Okee, een natuur talent ben ik niet.. (I don't give a shit! I like it.) Mijn stijve schoudertjes worden al wat soepeler en ik maak al passen waar ik de naam niet van kan uitspreken (Hoppaa). Eerst een uur les en vervolgens vrij dansen, mooie avonden. Zelfs mijn huisgenoot is verandert in een ware ladiesman nu hij meedoet (Gooooo Andy!).

Afgelopen weekend ben ik naar Liverpool geweest. De vrijdag ben ik met de band Beyond the State meegelift aangezien zij hun tour begonnen in Liverpool. Toffe gasten en geweldige muziek. (Haha. Omg. Mijn vader is fan, de CD is onderweg naar huis!) Heerlijke dag! BTS ging verder op hun tour in de UK en ik bleef lekker in Liverpool! (Hellloooo. I am the tourist!) Van Beatles story tot Anglican Cathedral. Ik heb genoten. Leuke mensen ontmoet in het hostel! (Ik was niet de enige gek die in zijn eentje op pad was).

En dan is het alweer eind September (Say what?). Officieel ben ik eind Oktober klaar met mijn stage.. (Hello deadlines...) Nog maar een dik maandje.. Aftellen is begonnen. Het contract van mijn kamer loopt tot eind November, dus waarschijnlijk blijf ik nog twee weekjes langer. Heimwee? Nee dat is er nooit geweest. Ik heb hier geweldige mensen leren kennen. Tuurlijk mis ik al mijn vrienden en familie! Kijk er naar uit om jullie allemaal weer (in reall life) te zien! (Yaay for Skype) Eindelijk weer knuffelen met mijn lieve katten en de honden. En uiteraard niks boven mijn geliefde Zeeland! Maar ik voel mij hier thuis en de UK heeft een speciaal plekje in mijn hart verovert.

Cheers XXX




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bangor

Babette

Na meerdere op meerdere plekken te hebben gewoond in Nederland ga ik nu naar het buitenland. Babette goes abroad! Voor mijn master Aquaculture and Marine Resource Management ga ik 5 maanden onderzoek doen in Wales. Wales??!! Ja geen warme Caribische oorden voor mij.. Ik wil een ruig landschap, veel water om mij heen en mijn Engels verbeteren. Okee, stiekem wilde ik altijd al voor langere periode naar de UK! Ik zit in North West Wales in de universiteit stad Bangor. In de afgelopen 5 jaar van mijn studie heb ik mij onder ander bezig gehouden met oesters, kwallen en platvissen. Dit keer worden het krabben en kreeften. Aan de School of Ocean Sciences zal ik onderzoek doen naar de distributiepatronen en biodiversiteit van juvenile krabben en kreeften. Na een major thesis met enkel statistische analyses en schrijfwerk zal deze thesis meer praktisch worden (althans dat hebben ze beloofd..). Het wordt een afwisselt onderzoek met veldwerk op zee, labwerk en uiteraard ook de nodige statistische analyses en schrijfwerk. Naast de drukke werkweken zal ik genoeg tijd proberen vrij te maken voor mooie tripjes in Wales, laatste maanden van mijn studenten leven vieren en sporten a.k.a. hardlopen/mountainbiken/bootcampen in de bergen! Let's gooooo!

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3886

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 18 November 2014

Minor thesis in Wales

Landen bezocht: