Let's go! - Reisverslag uit Koudekerke, Nederland van Babette Bookelaar - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Koudekerke, Nederland van Babette Bookelaar - WaarBenJij.nu

Let's go!

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

30 Mei 2014 | Nederland, Koudekerke

Over 24 uur zit ik in de lucht. Bye bye Nederland, hello Wales.

Na Vlissingen, Texel, Wageningen en Haarlem wordt het wel eens tijd om een stapje verder te kijken. Stiekem wilde ik al een tijdje voor langere periode naar de UK. En het wordt dus north west Wales. Door toeval kwam ik maanden geleden in contact met het hoofd van leerstoelgroep visserij ecologie van School of Ocean Sciences aan de Bangor University. Een grootheid in de mariene ecologie. Meerdere boeken van hem zijn voorbijgekomen tijdens de colleges en tijdens mijn major thesis heb ik vele artikels van hem gelezen. Een unieke kans. Jaaaaaa tuurlijk, daar wil ik als student wel een onderzoekje doen. En nu maanden verder gaat het echt gebeuren, in mijn eentje ga ik naar de UK. Weg uit de comfort zone!
Eindelijk eens echt Engels leren spreken.. (Wie had ooit gedacht dat ik daar naar uit zou kijken..?) I love the British accent!! Lekker de oudbolligheid van de UK ervaren (bloementjes behang is daar zo hip), autorijden aan de linkerkant (help, voor mijn onderzoek was het een vereiste dat ik een rijbewijs had), vrijdagmiddagborrels in de pub (halve liters lauw warm bier), hiken in de bergen (Sherlock Holmes is opgenomen in de omgeving, just saying) en prachtige zeezoogdieren spotten (wie wilt dat nou niet)!

Okeee klinkt leuk en aardig allemaal maar er moet natuurlijk keihard gewerkt worden.
Ik zal mijn onderzoek uitvoeren aan de School of Ocean Sciences wat onderdeel uitmaakt van de Bangor University. Aangezien mariene ecologen altijd een beetje dwars zijn, zit deze afdeling als enige net buiten de studentenstad Bangor aan de andere kant van het water in het kleine dorpje Menai Bridge.
Na de oesters, kwallen en platvissen zijn het nu de krabben en kreeften! Ik ga een habitat analyse uitvoeren met juvenile krabben en kreeften om zo hun habitat voorkeuren te onderzoeken. Veel veldwerk op zee, determineren op het lab maar natuurlijk ook de nodige analyses op de computer en schrijfwerk. Het hele fijne weet ik er ook nog niet van, wordt vervolgd.

Nu klinkt het allemaal alsof alles op rolletjes loopt. Maar uiteraard ben ik al de nodige 'obstakels' tegen gekomen.

Het eerste probleem.. Huisvestiging. Man, wat doen ze moeilijk daar. Ze bieden enkel jaarcontracten aan of je zit kilometers van de universiteit vandaan. Aangezien ik er voor 5 maanden zit, ga ik echt niet voor een jaar betalen (Ik heb al ondervonden dat wonen in de UK flink duurder is als in Nederland). Gelukkig had ik een paar weken geleden in de private sector een perfecte kamer gevonden. Mooie centrale plek met goede recensies en een 5 maanden contract. Ik zou 2 juni het contract gaan tekenen. Dus niet: “Sorry... I have already rented the room”. Gevolg: stress!! De eerste dagen verblijf ik in een hostel en van daaruit ga ik maar opzoek naar een kamer voor 5 maanden. Fingers crossed!

Het tweede "probleem". Inpakken! Wales? Dat betekend guur, regen, wind maar ook daar kan de zon best aardig schijnen. Dus alle seizoen kleding gaat mee. Voor mijn onderzoek zal ik veel veldwerk uitvoeren, de outdoor jas, veld-, boot-, en waterschoenen kunnen dus niet missen. Daarnaast gaan we natuurlijk hardlopen in Wales. Maar ook krachttraining en spinning/mountainbiken.. Oops, dit resulteert in + 3 paar schoenen. Daarnaast heb ik al een salsa school gespot op internet, de high heels en jurkjes mogen dus niet ontbreken! En oja misschien ga ik ook nog wel leren surfen, dus aan 1 bikini heb ik eigenlijk ook niet genoeg..

Ik heb de laatste twee weken genoeg terrasjes gezien en schuld gemaakt aan lekker lunches en etentjes. Super leuk dat ik iedereen nog heb kunnen zien. (Sorry Mathi wij stellen onze reünie nog eventjes 5 maanden uit, na de afgelopen 7 maanden lukt ons dat vast!)
Morgen word ik uitgezwaaid door mama en papa en ben ik echt voor 5 maanden weg. Echter ondertussen heb ik al ondernomen: eens een Zeeuws meisje, altijd een Zeeuws meisje. Maar voor nu eventjes lekker niet.

Check, check dubbel check. ID, rijbewijs, pinpas en creditcard. En de wereldstekker.

Later!
Let’s goooooo!

  • 30 Mei 2014 - 16:34

    Annefleur:

    Hey Babs!!!

    Super veel plezier, succes en vooral lekker van je tijd in Wales genieten!!
    Lunch was zaterdag super gezellig!!!

    Vlieg ze!!!
    Xx Annefleur

  • 30 Mei 2014 - 19:08

    Oma En Opa,:

    Lieve Babette,

    Nou, die eerste blog staat als een huis hoor. Prima werk geleverd.. (Indeling, stijl, humor, lengte enz..)
    Alles perfect.Ga zo maar rustig verder.
    Dapper en ondernemend ben je, dat is gebleken, dus die huisvesting komt er.!!!! Zeker weten. Het moet wel een extra moeilijke hobbel zijn.
    Zo je weet het: alle begin is moeilijk, ook waarschijnlijk voor deze nieuwe periode uit je studentenleven.

    Wat ons bijzonder opvalt is dat op dit moment je blog al 123 keer is gelezen. Dat zegt wel wat, hoor.

    Beste wensen en tot de volgende reactie.

    P.S. Ik heb Marie-José ook maar aan je mailinglist toegevoegd, in de overtuiging dat er absoluut interesse voor je wel en wee, je doen en laten aanwezig is.

    Oma en Opa

  • 01 Juni 2014 - 21:22

    Elise:

    Good luck! Het wordt vast een geweldige tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Na meerdere op meerdere plekken te hebben gewoond in Nederland ga ik nu naar het buitenland. Babette goes abroad! Voor mijn master Aquaculture and Marine Resource Management ga ik 5 maanden onderzoek doen in Wales. Wales??!! Ja geen warme Caribische oorden voor mij.. Ik wil een ruig landschap, veel water om mij heen en mijn Engels verbeteren. Okee, stiekem wilde ik altijd al voor langere periode naar de UK! Ik zit in North West Wales in de universiteit stad Bangor. In de afgelopen 5 jaar van mijn studie heb ik mij onder ander bezig gehouden met oesters, kwallen en platvissen. Dit keer worden het krabben en kreeften. Aan de School of Ocean Sciences zal ik onderzoek doen naar de distributiepatronen en biodiversiteit van juvenile krabben en kreeften. Na een major thesis met enkel statistische analyses en schrijfwerk zal deze thesis meer praktisch worden (althans dat hebben ze beloofd..). Het wordt een afwisselt onderzoek met veldwerk op zee, labwerk en uiteraard ook de nodige statistische analyses en schrijfwerk. Naast de drukke werkweken zal ik genoeg tijd proberen vrij te maken voor mooie tripjes in Wales, laatste maanden van mijn studenten leven vieren en sporten a.k.a. hardlopen/mountainbiken/bootcampen in de bergen! Let's gooooo!

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 3888

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 18 November 2014

Minor thesis in Wales

Landen bezocht: